Apple Music i Mercedes-Benz zapewniają kierowcom wciągający dźwięk przestrzenny klasy premium

Firmy Apple i Mercedes-Benz ogłosiły, że cieszący się dużym uznaniem dźwięk przestrzenny Apple Music w formacie Dolby Atmos jest teraz po raz pierwszy dostępny jako natywne doświadczenie w samochodach z gwiazdą – jako wyraz wspólnego zobowiązania do dostarczania najlepszych wrażeń muzycznych użytkownikom z całego świata. Usługa Apple Music z dźwiękiem przestrzennym jest w pełni zintegrowana z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX, początkowo w modelach Mercedes-Maybach Klasy S, EQS i EQS SUV, a także w Klasie S oraz EQE i EQE SUV. Każdy z nich oferuje studyjnej jakości dźwięk na miarę sali koncertowej i zapewnia podróżującym maksymalnie immersyjne wrażenia akustyczne z niezrównanym, wielowymiarowym i czystym brzmieniem.

„Jakość dźwięku jest dla Apple Music niezwykle istotna, dlatego jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z Mercedesem. Po raz pierwszy natywnie udostępnimy dźwięk przestrzenny Apple Music w samochodzie” – powiedział Oliver Schusser, wiceprezes Apple'a ds. Apple Music i Beats. „Dźwięk przestrzenny rewolucjonizuje sposób, w jaki artyści tworzą muzykę, a fani jej słuchają. To doświadczenie, którego nie da się opisać słowami; aby je docenić, trzeba to po prostu usłyszeć. Wspólnie z Mercedesem mamy teraz jeszcze więcej możliwości dostarczania wciągającej muzyki naszym subskrybentom na całym świecie”.

„Łączymy siły, aby zaoferować naszym klientom niezrównane wrażenia muzyczne” – skomentował Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technicznych, odpowiedzialny za rozwój i zakupy. „Jesteśmy dumni, że nasze samochody będą pierwszymi w historii urządzeniami innych firm niż Apple, które natywnie zaoferują wciągający dźwięk przestrzenny z Dolby Atmos. To harmonijne doświadczenie pokazuje, jak rozrywka w samochodzie może osiągnąć nowy, ekscytujący poziom – za sprawą doskonałej integracji sprzętu i oprogramowania”.

Kierowcy Mercedes-Benz, którzy są już subskrybentami Apple Music, zyskują natychmiastowy dostęp do stale rosnącej bazy utworów i albumów dostępnych w formacie dźwięku przestrzennego. Pochodzą one od najsłynniejszych światowych artystów reprezentujących wszystkie gatunki muzyczne, w tym hip-hop, country, pop oraz muzykę klasyczną i latynoamerykańską. Apple Music oferuje również wyselekcjonowane listy odtwarzania piosenek w formacie dźwięku przestrzennego, na których słuchacze mogą znajdować i odkrywać twórczość swoich ulubionych wykonawców. Ponadto subskrybenci mają dostęp do całego katalogu Apple Music, zawierającego 100 milionów utworów, tysiące wyselekcjonowanych list odtwarzania oraz codzienne wybory najlepszych światowych ekspertów muzycznych, w tym wykonawców i gospodarzy globalnych stacji radiowych strumieniowanych na żywo: Apple Music 1, Apple Music Hits oraz Apple Music Country.

Jednym z pierwszych samochodów na świecie i pierwszym modelem Mercedes-Benz oferującym ten doskonały, wielowymiarowy krajobraz dźwiękowy był wprowadzony niedawno Mercedes-Maybach z limitowanej edycji projektu Virgila Abloha, wyposażony w wysokiej klasy system audio Burmester® 4D. Obejmuje on 31 głośników, w tym 6 głośników 3D emitujących dźwięk z góry, 4 głośniki przyuszne w przednich fotelach oraz 18,5-litrowy subwoofer, a także 8 przetworników dźwięku (dwa na każde siedzenie) oraz 2 wzmacniacze. Łączna moc tego zestawu wynosi 1750 watów. A już wkrótce nowa technologia zostanie wprowadzona do innych modeli z gwiazdą.

Informacje na temat Apple Music

Apple kocha muzykę, a dzięki iPodowi i iTunes zdążyło już zrewolucjonizować muzyczne doświadczenia. Dziś wielokrotnie nagradzana usługa Apple Music upamiętnia muzyków, autorów piosenek, producentów i fanów zbiorem ponad 100 milionów utworów, profesjonalnie wyselekcjonowanymi playlistami oraz najlepszymi wywiadami, rozmowami i światowymi premierami w Apple Music Radio. Oryginalne treści od najbardziej szanowanych twórców, autoodtwarzanie, zsynchronizowane w czasie teksty, bezstratne audio i immersyjny dźwięk przestrzenny z Dolby Atmos sprawiają, że Apple Music oferuje najlepsze wrażenia akustyczne na świecie, pomagając słuchaczom odkrywać nową muzykę i cieszyć się swoimi ulubionymi artystami, a jednocześnie wzmacnia globalną społeczność muzyków. Usługa Apple Music jest dostępna w ponad 167 krajach i regionach, za pośrednictwem iPhone'ów, iPadów, iPadów touch, Maców, Apple Watchów, Apple TV, HomePodów mini, CarPlaya oraz online, na music.apple.com, a także na popularnych inteligentnych głośnikach, telewizorach smart oraz urządzeniach z systemami Android i Windows. Usługa Apple Music nie zawiera reklam i nigdy nie udostępnia danych konsumentów stronom trzecim. Więcej informacji można znaleźć na stronie apple.com/apple-music.

Previous
Previous

Mercedes EQE SUV oferuje nowy wymiar rozrywki

Next
Next

„Best Global Brands 2022”: Mercedes-Benz pozostaje najcenniejszą luksusową marką motoryzacyjną na świecie, zwiększając swoją wartość o 10%