Ekonomiczność i niezawodność - firmy HI-TEC i Kramat o serwisie Mercedes-Benz Garcarek

Właściciele firm HI-TEC i Kramat obok jednego z samochodów swojej floty transportowej, Mercedes-Benz Sprinter. Firma zajmuje się transportem leków w całej Europie.

140 Sprinterów dwóch wyszkowskich firm: Hi-Tec i Kramat rozwozi leki i inne towary wymagające kontrolowanej temperatury po całej Europie. W tej branży przewidywalność i niezawodność to podstawa, dlatego właściciele – Andrzej Sieklucki i Mateusz Kraszewski – postawili na umowy serwisowe Mercedes-Benz. 

140 Sprinterów w dwóch firmach - Mercedes-Benz w HI-TEC i Kramat

Firma transportowa Kramat z Wyszkowa powstała siedem lat temu – jako kolejna w tej branży w rodzinie Mateusza Kraszewskiego. – Kilka lat przede mną, kiedy byłem jeszcze na studiach, działalność o tym samym profilu pod nazwą Hi-Tec założył mój brat Andrzej – obaj pochodzimy też z rodziny o tradycjach transportowych – opowiada założyciel Kramatu. – Teraz pracujemy razem z bratem, mamy biura w jednym budynku oraz identyczną, w 100 proc. opartą na marce Mercedes-Benz flotę samochodów: każdy z nas ma po 70 Sprinterów, tak więc łącznie dysponujemy 140 pojazdami.

Transport w kontrolowanej temperaturze - główny filar działalności

 Obie firmy zajmują się dokładnie tą samą działalnością: transportem międzynarodowym w kontrolowanej temperaturze, skoncentrowanym na branży farmaceutycznej oraz ładunkach o wysokiej wartości, takich jak elektronika, kosmetyki – to ok. 94% wszystkich zleceń. Obsługa takich klientów wymaga najwyższej możliwej pewności, że ich towar zostanie dostarczony bez żadnych zakłóceń, szczególnie takich, które mogłyby zagrozić temperaturze, w jakiej jest przewożony.

Pojazdy firmy Kramat przejeżdżają rocznie 200-250 tys. km, dlatego z jednej strony muszą być możliwie bezawaryjne, a z drugiej mieć zapewnioną opiekę serwisową na najwyższym poziomie. Dla obydwu braci odpowiedzią na takie wyzwanie był Sprinter z umową serwisową obsługiwaną przez dealera Mercedes-Benz, firmę Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek. 

Dwa samochody Mercedes-Benz Sprinter w trakcie ostatniego wydania dla firmy HI-TEC i Kramat przy siedzibie Autoryzowanego Salonu i Serwisu Mercedes-Benz Garcarek.

Bezpieczni w każdej trasie 


Zabudowane izotermą Sprintery z logo Kramat dostarczają leki i inne towary wymagające stałej temperatury do każdego zakątka Europy – od Turcji i Cypru przez Maltę po Islandię. – Zanim wybuchła wojna jeździliśmy też do Azji: do Kazachstanu i Gruzji – opowiada Mateusz Kraszewski. – Teraz musieliśmy się ograniczyć do Europy. Jednym z powodów, dla których zbudowaliśmy naszą flotę na Sprinterach, jest rozbudowana sieć serwisowa Mercedesa, która zapewnia nam poczucie bezpieczeństwa gdziekolwiek jesteśmy. To także sygnał dla naszych kontrahentów, że mają do czynienia z firmą, która poważnie podchodzi do jakości – w tym sektorze transportu to kluczowy parametr, a na zaufanie pracuje się tu latami. 

Intensywna eksploatacja wymaga odpowiedniej opieki serwisowej


Przez cały, trwający 3-4 lata cykl użytkowania Sprintery wyszkowskiej firmy przejeżdżają ok. 700 tys. km. Tak intensywna eksploatacja wymaga systematycznej opieki serwisowej i jednocześnie ze względu na specyfikę transportu – gotowości do reagowania w razie jakiejkolwiek awarii powodującej przestój. – Od kilku lat partnerem, który sprawia, że możemy spać spokojnie, jest nasz dealer, firma Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek – mówi Mateusz Kraszewski. – Mechanicy, którzy opiekują się naszą flotą, zawsze działają tam proaktywnie i jeśli podczas przeglądu widzą, że jakaś część niedługo może sprawić  problem, wymieniają ją prewencyjnie na nową – to dla nas bardzo ważne, bo daje większą pewność, że unikniemy przykrych niespodzianek w trasie. 

Pomoc serwisowa nawet w nagłych przypadkach


Przy takiej ilości zleceń i kilkutygodniowych trasach awarie zawsze mogą się jednak zdarzyć, a wtedy kluczowe staje się jak najszybsze znalezienie pomocy. – W ramach umów serwisowych mamy m.in. zagwarantowaną w całej Europie usługę MobiloVan: bezpłatny transport lawetą do serwisu, co czasem ma dla nas priorytetowe znaczenie ze względu na konieczność utrzymania stałej temperatury w zabudowie – wyjaśnia Mateusz Kraszewski. – Druga kwestia, to fakt, że nasz dealer nie raz ratował nas z opresji, dostarczając błyskawicznie jakąś część np. do serwisu we Francji, któremu sprowadzenie jej zajęłoby wielokrotnie więcej czasu. Dzięki temu nasz pojazd wracał do pracy po trzech dniach, a nie np. po miesiącu. Biorąc pod uwagę wartość naszych zleceń oraz to, że zaufanie klienta można tu łatwo stracić przez jeden błąd, takie niestandardowe wsparcie jest dla nas bezcenne. Wiemy, że po prostu możemy liczyć na pomoc w każdej sytuacji. 

Okleina na zabudowie izotermicznej samochodów Mercedes-Benz Sprinter wydanych dla firm HI-TEC i Kramat przez Autoryzowany Salon i Serwis Mercedes-Benz Garcarek.

Ekonomiczność warta swojej ceny 


Drugim argumentem, który zadecydował o wyborze marki dla swojej floty, była ekonomiczność. – Może to dziwnie brzmi w kontekście takiej marki jak Mercedes-Benz, ale kupując samochody do transportu, w kalkulacji trzeba uwzględnić nie tylko cenę zakupu, a wszystko co się wiąże z eksploatacją – wyjaśnia właściciel Kramatu. – Wartość naszych ładunków i ewentualne straty wynikające z ich uszkodzenia są na tyle wysokie, że opłaca się zainwestować w pojazdy premium, o niskiej awaryjności, oraz profesjonalną opiekę serwisową. Dlatego też po upływie gwarancji wykupujemy kolejne pakiety przeglądów: to nam daje pewność, że samochody są naprawdę zadbane, kierowcy i ładunki bezpieczne, a koszty stają się bardziej przewidywalne. Dodatkowo wartość rezydualna tak serwisowanego pojazdu pozostaje na odpowiednim poziomie – nabywca wie, co kupuje, wie, że samochód ma oryginalne części i zajmowali się nim profesjonaliści.

Flota firm HI-TEC i Kramat jest oparta o samochody Mercedes-Benz Sprinter w różnych wersjach silnikowych

Flota Kramatu i Hi-Tecu składa się ze Sprinterów w różnych wersjach silnikowych. – Kiedy zaczynaliśmy budować flotę, kupowaliśmy model z wyjątkowo wytrzymałym silnikiem diesla V6 o pojemności 3.0 litra – mówi Mateusz Kraszewski. – Obecnie dostępny silnik OM654 o pojemności 2.0 l jest z kolei dużo oszczędniejszy: zużycie paliwa spadło nam o 15-20%, co przy takich trasach jak nasze oznacza realnie niższe koszty. Podsumowując – Mercedes okazał się dla nas najbardziej ekonomicznym wyborem, a testowaliśmy też inne. 

Samochód dostawczy Mercedes-Benz Sprinter spersonalizowany wizualnie dla firm HI-TEC i Kramat.

Nowoczesne narzędzie pracy 


Flota złożona z nowych, dobrze wyposażonych i objętych profesjonalną opieką serwisową Sprinterów jest także zachętą dla kierowców, co dziś, kiedy firmy borykają się z ich niedoborem, ma znaczenie. – Nasze Sprintery mają bardzo dobre wyposażenie, które obejmuje przede wszystkim: automatyczną skrzynię 9G-TRONIC, klimatyzację, komfortowy fotel kierowcy, liczne systemy bezpieczeństwa, takie jak ATTENTION ASSIST, asystent bocznego wiatru, aktywny asystent układu hamulcowego, a do tego światła drogowe LED High Performance – mówi Mateusz Kraszewski. – Podczas rekrutacji kierowców informacja o takiej flocie jest ważnym argumentem. 
Zarówno firma Kramat, jak i jej siostrzana, czy też raczej braterska firma Hi-Tec, nastawione są na ciągły rozwój w wymagającej wysokiej jakości usług branży.

Nowoczesna flota pojazdów, optymalne zarządzanie kosztami eksploatacji

Środkiem do tego celu jest m.in. nowoczesna flota, optymalne zarządzanie kosztami jej eksploatacji i dbałość o bezpieczeństwo – kierowców, ładunków i pojazdów. – To wszystko znaleźliśmy u naszego dealera i dlatego tam kupujemy i serwisujemy nasze Sprintery. Wiemy dobrze, ile pracy trzeba włożyć w zbudowanie zaufania klienta, a w transporcie wyzwań nie brakuje: każdy dzień wygląda inaczej. Tym bardziej więc doceniamy pewność i spokój, który zyskaliśmy, powierzając naszą flotę specjalistom – nam pozostaje rozwijać nasz biznes.

.
Previous
Previous

Mercedes-Maybach SL 680 - najbardziej sportowy Maybach na rynku

Next
Next

Nowy Mercedes-AMG CLE 53 Kabriolet: Cena, specyfikacja, opcje personalizacji