Nowe vany Mercedes-Benz: Innowacje, komfort i rozwój technologiczny

Mercedes-Benz wprowadza nową gamę vanów średniej wielkości, łącząc nowoczesny design, zaawansowaną technologię i luksusowe wykończenie. Odkryj innowacje w zakresie wydajności, komfortu i inteligentnych rozwiązań w Mercedesach Klasy V, EQV, Vito i eVito. Nowe modele będą dostępne do zamawiania od stycznia 2024. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.

Nowości w skrócie

  • Świeży design nadwozia i kabiny: Odświeżona stylistyka nadaje modelom EQV, Klasie V, Klasie V Marco Polo, eVito i Vito bardziej wyrazisty charakter. Nowy front z wydatną osłoną chłodnicy i charakterystycznie zaprojektowanym zderzakiem, adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED (w standardzie lub jako opcja), nowe tylne światła LED, a także nowe kolory lakieru i wzory kół podkreślają nowoczesność. Topowa Klasa V EXCLUSIVE otrzymała również nową maske z pionową gwiazdą Mercedesa. EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo posiadają chromowaną listwę ozdobną z napisem Mercedes-Benz na tyle pojazdu.

    Wnętrza pojazdów również przeszły metamorfozę. W EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo znajdziemy panoramiczny kokpit z dwoma wyświetlaczami o przekątnej 31,24 cm (12,3 cala), natomiast eVito i Vito wyposażone są w intuicyjny wyświetlacz centralny o przekątnej 26,04 cm (10,25 cala) oraz nowy zestaw wskaźników. Wszystkie modele oferują nowe, stylowe nawiewy, nowoczesną kierownicę oraz konsolę środkową z bezprzewodową ładowarką do smartfona.

  • Nowy poziom komfortu i funkcjonalności: Ulepszenia obejmują bezkluczykową funkcję uruchamiania KEYLESS, opcjonalne ogrzewanie kierownicy oraz nowe oświetlenie ambiente w 64 kolorach w EQV, Klasie V i Klasie V Marco Polo, co zapewnia indywidualną i przytulną atmosferę. W Vito Tourer, Mixto i eVito Tourer po raz pierwszy dostępna jest elektryczna pokrywa tylna EASY-PACK, a w modelach komercyjnych z automatyczną skrzynią biegów - elektryczny hamulec postojowy.

  • System multimedialny MBUX: Najnowsza generacja systemu multimedialnego MBUX (Mercedes Benz User Experience) jest teraz standardem w vanach średniej wielkości, w tym w Vito i eVito. Kierowcy EQV, Klasy V i Klasy V Marco Polo mają dostęp do dodatkowych funkcji, takich jak kontrola komfortu ENERGIZING.

  • Inteligentne, cyfrowe dodatki: W połączeniu z kontem Mercedes me, system MBUX oferuje szeroką gamę funkcji, ułatwiających życie i pracę. Usługi te obejmują zarządzanie eksploatacją, pomoc w razie awarii, usługi zdalne, a także nawigację z aktualnymi informacjami o ruchu, komunikację Car-to-X oraz rozbudowane funkcje z asystentem głosowym "Hej Mercedes". Dla EQV i eVito dostępna jest również usługa cyfrowa Mercedes me Charge, zapewniająca dostęp do jednej z największych sieci ładowania w Europie.

  • Systemy wspomagania kierowcy: Nowe modele vanów średniej wielkości oferują zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wspomagania, w tym aktywny asystent układu hamulcowego z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego, ATTENTION Assist, asystent świateł drogowych z czujnikiem deszczu, DISTRONIC, asystent martwego pola, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny asystent ograniczenia prędkości oraz pakiet parkowania. Adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED z asystentem świateł drogowych PLUS oraz nowy pakiet wspomagania kierowcy z kamerą 360 stopni zapewniają dodatkowe wsparcie.

W przypadku pojazdów dostawczych, w tym eVito i Vito, Mercedes-Benz jeszcze mocniej koncentruje się na aspekcie premium. Z kolei element luksusu będzie w przyszłości podstawą strategii dla wszystkich nowo opracowanych vanów średniej wielkości przeznaczonych do użytku prywatnego, podobnie jak dla wszystkich samochodów osobowych Mercedes-Benz. Celem jest pełne wdrożenie tej zmiany wraz z wprowadzeniem od 2026 roku modułowej i skalowalnej architektury Van Electric – w skrócie VAN.EA. Nowe średniej wielkości vany do użytku prywatnego – EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo – stanowią ważny etap na tej drodze. Więcej o nowych vanach Mercedes-Benz przeczytacie tutaj.

„Chcemy oferować najbardziej pożądane samochody i usługi – od minivanów i kamperów po pojazdy dostawcze. Nasze nowe modele vanów średniej wielkości stanowią kolejny krok w kierunku osiągnięcia tego celu. Bardziej ekskluzywne, luksusowe pozycjonowanie EQV, Klasy V i Klasy V Marco Polo oraz wzmocniony charakter premium eVito i Vito pozwolą nam
w większym stopniu skoncentrować się na wysokomarżowych regionach i sektorach”.

Klaus Rehkugler, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans

.

Inteligentne rozwiązania: MBUX i systemy wspomagające

Ponadto zarówno w modelach do użytku komercyjnego, jak i prywatnego po raz pierwszy można skorzystać z widoku satelitarnego, a dzięki nawigacji społecznościowej klienci indywidualni mają teraz także możliwość udostępniania swojej lokalizacji lub szacowanego czasu przybycia osobom znajdującym się w kontaktach. Usługa cyfrowa Mercedes me Charge jest dostępna również dla EQV, a w przyszłości będzie dostępna dla eVito. Oferuje ona klientom dostęp do jednej z największych publicznych sieci ładowania w Europie z ponad 500 000 punktów, w tym do europejskiej sieci szybkiego ładowania IONITY. Mercedes me Charge umożliwia ładowanie energią elektryczną ze źródeł odnawialnych na wszystkich stacjach. Jak zarejestrować się w systemie Mercedes me Charge przeczytacie na naszym blogu.

Dzięki MBUX po raz pierwszy EQV i eVito zostały zintegrowane z ekosystemem pojazdów elektrycznych, obejmującym inteligentną nawigację z aktywnym zarządzaniem zasięgiem oraz usługi i aplikacje w chmurze. Gwarantuje to bezstresową jazdę dzięki przejrzystości i maksymalnej przewidywalności. Na przykład klimatyzację przed wejściem można skonfigurować według indywidualnych wymagań, ustawienia ładowania można dostosować, a nawigację można obsługiwać za pomocą funkcji Electric Intelligence i Mercedes me Charge.

W połączeniu z MBUX, Klasa V Marco Polo jest również wyposażona w jednostkę sterującą do kampera MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control), która przekształca ją w prawdziwy inteligentny dom na kołach. Mercedes-Benz Vans dodał dwie nowe funkcje do inteligentnego modułu łączności. Jeśli samochód kempingowy stoi na lekko nierównym podłożu, poziom zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC można wygodnie regulować za pomocą przycisku. Nowy tryb kempingowy umożliwia wyłączenie różnych funkcji pojazdu, które nie są potrzebne podczas pobytu na kempingu lub na wsi – takie jak na przykład światła powitalne.

Systemy wspomagania kierowcy oferują jeszcze większe wsparcie w każdej sytuacji: zalety nowych średniej wielkości vanów uzupełniają systemy bezpieczeństwa i wspomagania z dodatkowymi, a w niektórych przypadkach udoskonalonymi funkcjami. Na przykład aktywny asystent układu hamulcowego obejmuje teraz funkcję rozpoznawania ruchu poprzecznego i może również ostrzegać o pojazdach nadjeżdżających z boku lub z przeciwka oraz o niebezpiecznych manewrach wyprzedzania, a także interweniować, aby zahamować
w sytuacji awaryjnej i zapewnić wsparcie podczas skręcania.

Gama systemów dostępnych standardowo jest obszerna. EQV, Klasa V i Klasa V Marco Polo oferują w standardzie ATTENTION Assist, asystenta świateł drogowych z czujnikiem deszczu, aktywnego asystenta utrzymywania odległości DISTRONIC, aktywnego asystenta hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości i pakiet parkowania. eVito i Vito są standardowo wyposażone w ATTENTION ASSIST, asystenta świateł drogowych z czujnikiem deszczu, tempomat, aktywnego asystenta hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentnego asystenta ograniczenia prędkości i kamerę cofania.

Po raz pierwszy dostępne są adaptacyjne reflektory MULTIBEAM LED z asystentem świateł drogowych PLUS. Dalsze systemy są zgrupowane w nowym pakiecie wspomagania kierowcy. Dostępny jest jednocześnie nowy pakiet parkowania z kamerą 360 stopni, zapewniający wygodne i szybkie parkowanie.

Szeroka gama układów napędowych

Klienci kupujący w pełni elektryczne modele EQV i eVito Tourer mogą wybierać pomiędzy dwoma rozmiarami akumulatorów (90 i 60 kWh) o mocy szczytowej 150 kW (204 KM) i mocy ciągłej 70 kW (95 KM) (wartości tymczasowe WLTP: EQV: zużycie energii w cyklu mieszanym: 30,6 – 27,4 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km; eVito Tourer: zużycie energii w cyklu mieszanym: 30,1 – 26,9 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km). eVito w wersji furgon jest wyposażony w akumulator o pojemności 60 kWh, o mocy szczytowej 85 kW (116 KM) i mocy ciągłej 70 kW (95 KM) (wartości tymczasowe WLTP: furgon eVito: zużycie energii w cyklu mieszanym: 26,9 – 21,2 kWh/ 100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km)11. EQV oferuje zasięg do 326–363 km11, eVito Tourer do 332–370 km11, a eVito furgon do 242–314 km11,12 – dzięki wydajnemu hamowaniu regeneracyjnemu i zoptymalizowanemu zarządzaniu temperaturą, ta ostatnia funkcja dodatkowo zwiększa wydajność i zasięg w czasie rzeczywistym. Wszystkie modele elektryczne średniej wielkości vanów umożliwiają ładowanie prądem zmiennym (AC) w domu lub na publicznych stacjach ładowania z mocą do 11 kW. Mogą także ładować się prądem stałym (DC) na stacjach szybkiego ładowania z mocą do 110 kW (EQV, eVito Tourer) lub 80 kW (eVito furgon) w standardzie.

Ceniony silnik wysokoprężny OM654 dostępny dla Klasy V, Klasy V Marco Polo i Vito

W Klasie V i Klasie V Marco Polo silnik jest dostępny w trzech poziomach mocy: 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM). W Vito oferowany jest w czterech poziomach mocy: 100 kW (136 KM), 120 kW (163 KM), 140 kW (190 KM), 174 kW (237 KM, tylko M1) (wartości tymczasowe WLTP: Klasa V: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,8 – 6,9 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 231 – 181 g/km; Klasa V Marco Polo: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 9,0 – 7,4 l /100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 236 – 195 g/km; Vito: zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 8,7-6,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 227 – 178 g/km). Ponadto już w roku 2024 – po raz pierwszy w Europie – dla Klasy V, Vito Tourer i Vito Mixto będzie dostępny jako miękka hybryda nowy silnik benzynowy M254.

Automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC w połączeniu z różnymi wariantami zawieszenia i kilkoma trybami jazdy sprawia, że wszystkie modele zapewniają zarówno zwinność, jak i komfort jazdy. Warianty spalinowe są standardowo dostępne z napędem na tylną oś; modele z silnikiem diesla mogą być również wyposażone w opcjonalny napęd na wszystkie koła. Modele elektryczne mają napęd na przednią oś. Szczegółowe dane techniczne i parametry zostały zamieszczone w tabelach.

Mercedes-Benz Vans kompleksowo unowocześnił wyposażenie standardowe i jeszcze dokładniej dostosował konfigurację pakietów wyposażenia do konkretnych życzeń klientów. Funkcjonalne elementy wyposażenia, często kupowane razem, są obecnie coraz częściej połączone w pakiety. Znacząco upraszcza to dotychczas czasochłonny proces wybierania wielu indywidualnych opcji.

.
Previous
Previous

Parkowanie z aplikacji? Mercedes rozwija Intelligent Park Pilot

Next
Next

PAWTRANS odbiera 500. Mercedes-Benz Actros - poznaj kulisy współpracy