Unimog wzbudza sensację
W 1948 r. Unimog nie nosił jeszcze nazwy Mercedes-Benz Unimog, lecz należał do firmy Maschinenfabrik Boehringer z Göppingen. Pojazd ten wzbudził spore zainteresowanie na targach zorganizowanych w 1948 r. we Frankfurcie nad Menem przez Niemieckie Towarzystwo Rolnicze (DLG).
Był to pierwszy ciągnik rolniczy wyposażony w dwa siedzenia, powierzchnię ładunkową, napęd na wszystkie koła i osie resorowane oraz rozwijający prędkość maksymalną 50 km/h. Przy tych wszystkich nowatorskich rozwiązaniach zaufanie potencjalnych nabywców budził napęd z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym Daimler-Benz o mocy 25 KM.
Pojazd zaprezentowany po raz pierwszy szerszej publiczności, spotkał się jednak z ogromnym uznaniem – zespół Boehringera wrócił do firmy z portfelem zamówień na 150 sztuk. Od lutego 1949 r. w zakładach Boehringer w Göppingen powstało ponad 600 egzemplarzy Unimoga. Od 1951 r. „uniwersalna maszyna motorowa” była produkowana w Gaggenau, a następnie w Wörth – jako Mercedes-Benz Unimog.
75 lat Unimoga. Pierwszy prototyp pojazdu Unimog powstał w 1946 r.