Nowa Klasa G 63.

Off-roadowa legenda i ostateczny wzorzec dla tak wielu entuzjastów terenowej jazdy.

 

Klasa G. Od 1979 r. ponad 300 000 egzemplarzy modelu pozwoliło swoim nabywcom przeżyć przygody, których nie mogliby doświadczyć z żadnym innym autem.


Na pierwszy rzut oka przez blisko 40 lat „Gelenda” zmieniała się niewiele, jednak w rzeczywistości ten wyjątkowy terenowy wóz stale ewoluował. Teraz, z całkowicie zmodernizowanym wnętrzem i licznym nowymi funkcjami, Klasa G przechodzi największą transformację w swojej historii, zarówno od strony technicznej, jak i stylizacyjnej – a jednocześnie wciąż pozostaje wierna samej sobie.

 
 

Wideo prezentacja.

Zachęcamy do obejrzenia zrealizowanego przez nas materiału.

 

Wnętrze: luksusowe i autentyczne

 

Nowoczesna interpretacja legendy widoczna jest też w przejrzystych, geometrycznych liniach kokpitu: po wejściu na pokład Klasy G w oczy rzucają się elementy inspirowane designem nadwozia. Choćby otwory wentylacyjne, które swoim kształtem nawiązują do okrągłych reflektorów. Albo osłony głośników przypominające klosze przednich kierunkowskazów. Wśród znaków rozpoznawczych nowej „Gelendy” nie zabrakło uchwytu przed fotelem pasażera z przodu oraz zespołu przełączników blokad dyferencjałów – oprawionych chromem i umieszczonych w zasięgu wzroku. Oba te elementy starannie zoptymalizowano, zachowując jednak ich charakterystyczną formę.

Kierowcy Klasy G mogą obsługiwać system informacyjno-rozrywkowy bez odrywania dłoni od kierownicy. Panele dotykowe Touch Control na jej ramionach odpowiadają na ruchy przesuwania opuszków palców w ten sam sposób jak ekran smartfona. Impulsy haptyczne i dodatkowa informacja zwrotna z głośników sprawiają, że użytkownik może korzystać z paneli intuicyjnie, bez potrzeby kontroli wzrokowej. Zakres możliwości sterowania uzupełniają umieszczone przed kontrolerem multimediów klawisze skrótów do często używanych funkcji oraz opcjonalny zestaw instrumentów do obsługi systemów wspomagających, zlokalizowany nad obrotowym włącznikiem świateł. Kierowca siedzi blisko przedniej szyby, ciesząc się dobrą widocznością we wszystkich kierunkach.

Przejrzysty, kompletnie przeprojektowany panel instrumentów standardowo składa się z ponadczasowych, analogowych wskaźników. Innymi słowy, miłośnicy klasycznych, okrągłych zegarów nie będą nową Klasą G zawiedzeni. Podobnie jak w nowych Klasach E i S, na życzenie dostępny jest alternatywny panel instrumentów z dwoma dużymi ekranami: jeden prezentuje wskaźniki w polu widzenia kierowcy, a drugi umieszczono ponad konsolą centralną. Dwa 12,3-calowe wyświetlacze łączą się w panoramiczny kokpit, przykryty wspólną szklaną pokrywą. Kierowca ma do wyboru trzy różne wersje interfejsu: klasyczną, sportową oraz progresywną, a odpowiednie informacje i widoki może konfigurować zgodnie ze swoimi potrzebami.

Wysokiej jakości materiały i wyższy komfort

 

Niepowtarzalny charakter i wysokiej próby wykończenie sprawiają, że Klasa G od zawsze w wyjątkowo harmonijny sposób łączyła terenowe zdolności z luksusem. Nawet w standardowej specyfikacji autentyczne drewniane okładziny o otwartych porach zapewniają atmosferę klasycznej elegancji. Wśród stylowych akcentów znalazły się liczne elementy z metalu lub włókien węglowych oraz skórzana tapicerka.

„Każda Klasa G musi zostać poddana próbie na Schöcklu” – tak brzmiało hasło wieńczące listę wymagań, jaką sporządzono przy przebudowie tego terenowego klasyka. Schöckl to szczyt nieopodal zakładów Graz, wykorzystywany przez Mercedes-Benz do trudnych – a niektórzy twierdzą nawet, że bezlitosnych – testów, jakie musi przejść każdy terenowy model z gwiazdą. Właśnie dlatego każda „Gelenda” nosi znak certyfikacji w postaci emblematu „Schöckl” u podstawy słupków B.

Drzwi są bardzo solidne, co stanowi wyraźny dowód funkcjonalności Klasy G. Projektanci starannie zrewidowali koncepcję przechowywania drobiazgów – w kabinie wygospodarowano szereg nowych schowków. Na przykład pod podłokietnikiem znalazł się podświetlany pojemnik na niewielkie przedmioty, jak choćby gumy do żucia, chusteczki do nosa czy okulary przeciwsłoneczne. Na życzenie można zamówić bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Przed panelem dotykowym na konsoli środkowej umieszczono dwa wyjmowane pojemniki na napoje oraz podręczną tackę. Tylne drzwi zaopatrzono w uchwyty na 1-litrowe butelki, a kanapa ma wolnostojące oparcie, zapewniające maksymalną wszechstronność i lepszą widoczność przez tylne okna.

Standardowy zestaw audio obejmuje 7 głośników. Opcjonalne nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester® oferuje 16 głośników oraz 590-watowy wzmacniacz z procesorem DSP.

Nowa Klasa G ma zmienione wymiary – jest większa od poprzedniczki. Korzysta z tego nie tylko kierowca i pasażer z przodu, ale też podróżujący w drugim rzędzie siedzeń.

Tylne siedzenia można składać w 40, 60 lub 100%. Standardowo fotele Klasy G oferują liczne udogodnienia, takie jak pamięć ustawień fotela kierowcy, podgrzewane siedziska i oparcia z przodu i z tyłu czy luksusowe przednie zagłówki. Komfort jazdy można dodatkowo podnieść, zamawiając pakiet aktywnych foteli wielokonturowych. Poza specjalnymi, wielokonturowymi siedzeniami obejmuje on funkcje masażu, wentylacji czy szybkiego ogrzewania. Wariant ten oferuje też elektryczną regulację podparcia lędźwiowego dla kierowcy i pasażera z przodu. Boczne poduszki siedzisk i oparć wielokonturowych przednich foteli mają wbudowane komory powietrzne, które płynnie napełniają się bądź opróżniają zależnie od dynamiki jazdy, zapewniając lepsze podparcie boczne w zakrętach. Siedzenia te mają certyfikat ekspertów z niemieckiej organizacji ds. zdrowego kręgosłupa AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.).

Previous
Previous

Mercedes-AMG G63 x BRABUS

Next
Next

Mercedes-AMG GT 63S 4-Door Coupe - prezentacja