Elektryczne SUV-y z większym zasięgiem i nowymi technologiami
Dwa najbardziej kompaktowe z elektrycznych SUV-ów Mercedesa zadebiutowały trzy lata temu. Teraz zostały zmodernizowane. Zaktualizowane wersje utrzymały charakterystykę modeli, a główny nacisk położono na zmiany technologiczne. Ceny nowych wersji modeli zaczynają się od 223 500 zł (EQA) i 238 400 zł (EQB) nie wliczając korzyści z programu “Mój elektryk”. Wyczerpujące, premierowe materiały dotyczące modeli przeczytacie na naszym blogu (EQA, EQB).
Niewielkie zmiany wizualne
Pod względem wizualnym postawiono na niewielkie modyfikacje. Zmieniły się czarne panele na przodzie aut w miejscu atrapy chłodnicy, znajdujące się w opcjonalnym wyposażeniu. Przemodelowane zostały także: przedni zderzak, pas świetlny pomiędzy przednimi lampami i sygnatura tylnych lamp.
Lepsze standardowe wyposażenie, nowe technologie
Trochę więcej zmieniło się we wnętrzu. Pojawiła się możliwość wybrania przy konfiguracji samochodu wykończenia drewnem limonkowym, w standardowym wyposażeniu znalazł się z kolei większy (10,25”) ekran systemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W ramach systemu poprawiono działanie asystenta głosowego i zmieniono wizualizacje.
Usprawniony został system audio wykorzystujący technologię Dolby Atmos. Interfejsy telefonów będą obecnie bezprzewodowe, pojawi się nowa kamera cofania oraz więcej opcji dostępnych w subskrypcji. Oba modele dzięki poprawionej aerodynamice i zmniejszonemu oporowi toczenia opon. Pojawiła się również opcja maksymalizacji zasięgu optymalizująca bądź ograniczająca użycie odbiorników prądu.
Charakterystyka kompaktowych SUV-ów
EQA stanowi bilet wstępu do świata w pełni elektrycznych Mercedesów. Jako bliski krewny GLA łączy wszystkie najważniejsze cechy swojego spalinowego odpowiednika z wydajnym napędem elektrycznym. Dynamiczna stylistyka sygnalizuje, że EQA ma do zaoferowania mnóstwo frajdy z jazdy. Większy EQB w nadwoziu kompaktowego SUV-a kryje wyjątkowo przestronne wnętrze, z maksymalnie siedmioma fotelami. Po raz pierwszy dla pięciomiejscowej wersji EQB dostępny jest opcjonalny hak holowniczy ze stabilizacją przyczepy ESP®. Maksymalny uciąg wynosi 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła lub 4MATIC).
Oba elektryczne, kompaktowe SUV-y Mercedesa łączy wysoka, wyprostowana pozycja za kierownicą, typowa dla SUV-ów – nie tylko wygodna przy wsiadaniu i wysiadaniu, lecz także zapewniająca dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Użyteczność jest zresztą jedną z mocnych stron obu tych serii modelowych. Pięciomiejscowy Mercedes-Benz EQA standardowo oferuje trójdzielne składane oparcie tylnej kanapy (w proporcji 40:20:40), a jego bagażnik mieści od 340 do 1320 litrów.
Siedmiomiejscowy EQB odpowiada na szczególnie różnorodne wymagania transportowe. Z dwóch siedzeń w trzecim rzędzie mogą korzystać osoby o wzroście do 1,65 m, można tam także zamontować foteliki dziecięce. Pojemność bagażowa wynosząca od 495 do 1710 lub od 465 do 1620 litrów (odpowiednio, dla wersji pięcio- i siedmiomiejscowej) odpowiada standardom średniej klasy kombi. Pochylenie oparć drugiego rzędu siedzeń można standardowo kilkustopniowo regulować, a na życzenie jego fotele są przesuwane wzdłużnie w zakresie o 140 milimetrów. Dzięki temu bagażnik można powiększyć nawet o 190 litrów więcej.
Nacisk na efektywność EQA i EQB położono nie tylko w przypadku układu napędowego, lecz także architektury termicznej: dzięki standardowej pompie ciepła ciepło odpadowe z napędu elektrycznego można wykorzystać do ogrzewania wnętrza. Znacząco zmniejsza to zapotrzebowanie na prąd potrzebny do ogrzania kabiny. Co więcej, wnętrze kompaktowych elektrycznych SUV-ów z gwiazdą można klimatyzować jeszcze przed uruchomieniem – korzystając z systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX w samochodzie lub zdalnie, za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.
Zaktualizowany Mercedes EQB – w wersji pięciomiejscowej – jest po raz pierwszy opcjonalnie dostępny z hakiem holowniczym ze stabilizacją przyczepy ESP®. W tym celu specjalnie wzmocniono konstrukcję jego nadwozia. Maksymalny uciąg przyczepy z hamulcem wynosi 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła albo 4MATIC). Przycisk odblokowania i lampka kontrolna haka holowniczego znajdują się w tylnej pokrywie. Po odblokowaniu hak można rozłożyć lub schować za poszyciem zderzaka. Zaczep holowniczy jest dopuszczony do przewozu rowerów. Jego maksymalne obciążenie wynosi 80 kg.