Elektryczne SUV-y z większym zasięgiem i nowymi technologiami

Dwa najbardziej kompaktowe z elektrycznych SUV-ów Mercedesa zadebiutowały trzy lata temu. Teraz zostały zmodernizowane. Zaktualizowane wersje utrzymały charakterystykę  modeli, a główny nacisk położono na zmiany technologiczne. Ceny nowych wersji modeli zaczynają się od 223 500 zł (EQA) i 238 400 zł (EQB) nie wliczając korzyści z programu “Mój elektryk”. Wyczerpujące, premierowe materiały dotyczące modeli przeczytacie na naszym blogu (EQA, EQB).

.

Niewielkie zmiany wizualne

Pod względem wizualnym postawiono na niewielkie modyfikacje. Zmieniły się czarne panele na przodzie aut w miejscu atrapy chłodnicy, znajdujące się w opcjonalnym wyposażeniu. Przemodelowane zostały także: przedni zderzak, pas świetlny pomiędzy przednimi lampami i sygnatura tylnych lamp.

Lepsze standardowe wyposażenie, nowe technologie

Trochę więcej zmieniło się we wnętrzu. Pojawiła się możliwość wybrania przy konfiguracji samochodu wykończenia drewnem limonkowym, w standardowym wyposażeniu znalazł się z kolei większy (10,25”) ekran systemu MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W ramach systemu poprawiono działanie asystenta głosowego i zmieniono wizualizacje.

Usprawniony został system audio wykorzystujący technologię Dolby Atmos. Interfejsy telefonów będą obecnie bezprzewodowe, pojawi się nowa kamera cofania oraz więcej opcji dostępnych w subskrypcji. Oba modele dzięki poprawionej aerodynamice i zmniejszonemu oporowi toczenia opon. Pojawiła się również opcja maksymalizacji zasięgu optymalizująca bądź ograniczająca użycie odbiorników prądu.

Charakterystyka kompaktowych SUV-ów

EQA stanowi bilet wstępu do świata w pełni elektrycznych Mercedesów. Jako bliski krewny GLA łączy wszystkie najważniejsze cechy swojego spalinowego odpowiednika z wydajnym napędem elektrycznym. Dynamiczna stylistyka sygnalizuje, że EQA ma do zaoferowania mnóstwo frajdy z jazdy. Większy EQB w nadwoziu kompaktowego SUV-a kryje wyjątkowo przestronne wnętrze, z maksymalnie siedmioma fotelami. Po raz pierwszy dla pięciomiejscowej wersji EQB dostępny jest opcjonalny hak holowniczy ze stabilizacją przyczepy ESP®. Maksymalny uciąg wynosi 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła lub 4MATIC).

Oba elektryczne, kompaktowe SUV-y Mercedesa łączy wysoka, wyprostowana pozycja za kierownicą, typowa dla SUV-ów – nie tylko wygodna przy wsiadaniu i wysiadaniu, lecz także zapewniająca dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Użyteczność jest zresztą jedną z mocnych stron obu tych serii modelowych. Pięciomiejscowy Mercedes-Benz EQA standardowo oferuje trójdzielne składane oparcie tylnej kanapy (w proporcji 40:20:40), a jego bagażnik mieści od 340 do 1320 litrów.

Siedmiomiejscowy EQB odpowiada na szczególnie różnorodne wymagania transportowe. Z dwóch siedzeń w trzecim rzędzie mogą korzystać osoby o wzroście do 1,65 m, można tam także zamontować foteliki dziecięce. Pojemność bagażowa wynosząca od 495 do 1710 lub od 465 do 1620 litrów (odpowiednio, dla wersji pięcio- i siedmiomiejscowej) odpowiada standardom średniej klasy kombi. Pochylenie oparć drugiego rzędu siedzeń można standardowo kilkustopniowo regulować, a na życzenie jego fotele są przesuwane wzdłużnie w zakresie o 140 milimetrów. Dzięki temu bagażnik można powiększyć nawet o 190 litrów więcej.

Nacisk na efektywność EQA i EQB położono nie tylko w przypadku układu napędowego, lecz także architektury termicznej: dzięki standardowej pompie ciepła ciepło odpadowe z napędu elektrycznego można wykorzystać do ogrzewania wnętrza. Znacząco zmniejsza to zapotrzebowanie na prąd potrzebny do ogrzania kabiny. Co więcej, wnętrze kompaktowych elektrycznych SUV-ów z gwiazdą można klimatyzować jeszcze przed uruchomieniem – korzystając z systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX w samochodzie lub zdalnie, za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.

Zaktualizowany Mercedes EQB – w wersji pięciomiejscowej – jest po raz pierwszy opcjonalnie dostępny z hakiem holowniczym ze stabilizacją przyczepy ESP®. W tym celu specjalnie wzmocniono konstrukcję jego nadwozia. Maksymalny uciąg przyczepy z hamulcem wynosi 1400 kg lub 1700 kg (dane dla wersji z napędem na przednie koła albo 4MATIC). Przycisk odblokowania i lampka kontrolna haka holowniczego znajdują się w tylnej pokrywie. Po odblokowaniu hak można rozłożyć lub schować za poszyciem zderzaka. Zaczep holowniczy jest dopuszczony do przewozu rowerów. Jego maksymalne obciążenie wynosi 80 kg.

.
Previous
Previous

Niepozorny, kompaktowy SUV, który Cię zaskoczy - modernizacja modelu AMG

Next
Next

Twój ulubiony model Mercedesa wkrótce w wersji AMG