Twój ulubiony model Mercedesa wkrótce w wersji AMG

Kilka tygodni po prezentacji nowego SUV-a GLC, Mercedes-AMG wprowadza na rynek nową odmianę Coupé. Uzupełnia ono udaną i popularną wśród klientów serię modelową łącząc dynamiczny design, sportowe osiągi i charakterystyczne cechy AMG. Piękne proporcje podkreślają niepowtarzalny wygląd, który dopełnia wysokiej jakości wnętrze.

.

Do wyboru są dwie wersje modelu: GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé to pierwszy hybrydowy SUV w nadwoziu coupé marki o mocy systemowej 500 kW (680 KM) na starcie. Jest również model wejściowy, GLC 43 4MATIC Coupé z mocą 310 kW (421 KM) i krótkotrwałym wzrostem mocy o 10 kW (14 KM) za pośrednictwem rozrusznika z paskiem napędowym (RSG). Bogate wyposażenie standardowe z napędem na wszystkie koła, przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem rozruchowym oraz zawieszeniem AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym tłumieniem wspiera dynamiczne doznania z jazdy.

„Nowym Mercedes-AMG GLC Coupé zwracamy się do klientów, którzy szukają sportowego stylu życia i dynamicznego designu w połączeniu z imponującą wydajnością. Różnorodne i wysokiej jakości komponenty techniczne gwarantują najwyższy poziom dynamiki i przyjemności z jazdy. Z modelem GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé oferujemy teraz również nasz innowacyjny napęd hybrydowy w tym segmencie, co gwarantuje szeroki zakres doświadczeń z jazdy." powiedział Michael Schiebe, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH i szef jednostek biznesowych Mercedes-Benz G-Class & Mercedes-Maybach

Sportowa sylwetka z płynnym przejściem do tylnej części to główna cecha nowego Mercedes-AMG GLC Coupé. Reflektory łączą się z górną częścią specyficznej dla AMG osłony chłodnicy. Przedni zderzak AMG w designie jet wing z dużymi wlotami powietrza, pionowymi płetwami i dodatkowymi flicami stanowi niezależne akcenty. Precyzyjne krawędzie boczne podkreślają sportowe proporcje i potężne nadkola.

Obramowania nadkoli w kolorze nadwozia i listwy boczne AMG harmonijnie integrują się z elegancką podstawową formą. Pewny wygląd podkreśla również szeroki rozstaw kół i koła o średnicy 19, 20 lub 21 cali, idealnie wpasowujące się w nadwozie. Kilka dostępnych fabrycznie kół cechuje się błyszczącą estetyką z dwukolorowymi powierzchniami. Opcjonalne wyposażenie obejmuje optymalizowane dla wejścia stopnie boczne i liczne inne pakiety.

Dwuczęściowe tylne światła wizualnie poszerzają tylną część dzięki czarnemu, ciemnoczerwonemu elementowi łączącemu. Tylny zderzak specyficzny dla AMG w wyglądzie dyfuzora (GLC 43) lub z dodatkową płytą dyfuzora (GLC 63 S), a także dwie podwójne końcówki rur wydechowych (okrągłe w GLC 43, trapezoidalne w GLC 63 S) wzmacniają wrażenie.

Charakterystyczne elementy AMG we wnętrzu

We wnętrzu sportowego akcentu dodają fotele AMG obite sztuczną skórą ARTICO / mikrofibrami MICROCUT AMG z unikatowymi grafikami i pokrowcami. Dostępne są również opcjonalne tapicerki ze skóry i skóry Nappa z wygrawerowanym herbem AMG na przednich zagłówkach. Fotele sportowe AMG są również dostępne jako opcja.

Standardowo dostępna jest również kierownica AMG Performance obita skórą Nappa (GLC 43) lub skórą Nappa/mikrofibrą MICROCUT (GLC 63 S). Jest ona spłaszczona u dołu, perforowana w obszarze chwytu i wyposażona w srebrne aluminiowe łopatki zmiany biegów. Dwa okrągłe przyciski na kierownicy AMG umożliwiają szybką i precyzyjną obsługę różnych funkcji dynamiki jazdy oraz programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT. Sportowo-luksusową atmosferę dopełniają sportowe pedały AMG, dywaniki i podświetlane progi drzwiowe.

System informacyjno-rozrywkowy MBUX zawiera różne wyświetlacze i funkcje specyficzne dla AMG. Obejmuje to niezależne wyświetlacze na zestawie wskaźników, w pionowym wyświetlaczu multimedialnym na konsoli środkowej oraz w opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Ekskluzywny dla AMG styl „Supersport” oferuje możliwość wyświetlania różnych treści w pionowej strukturze. Obejmuje to menu ustawień, które pokazuje aktualne ustawienia zawieszenia lub skrzyni biegów. Kierowca może również wyświetlić mapę nawigacji lub dane dotyczące zużycia paliwa w stylu „Supersport”.

Zintegrowany jest również AMG TRACK PACE (standardowo w GLC 63 S, opcjonalnie dla GLC 43) - rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym. Oprogramowanie rejestruje ponad 80 specyficznych dla pojazdu danych dziesięć razy na sekundę podczas jazdy po torze, takich jak prędkość, przyspieszenie, kąt skrętu kierownicy i działanie pedału hamulca. Wyświetlanie czasów okrążeń i sektorów oraz dodatkowe narzędzia do treningu i analizy również dostarczają cennych informacji.

Czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2.0 litra z elektryczną turbosprężarką

Sercem nowych modeli Mercedes-AMG GLC Coupé jest czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2.0 litra, który łączy innowacyjne technologie i wysoką wydajność z przykładową efektywnością. Silnik pozostaje wierny tradycji typowej dla marki: został nie tylko w pełni opracowany w siedzibie firmy w Affalterbach, ale jest tam również produkowany w jakości manufakturowej zgodnie z zasadą „One Man, One Engine”. Mercedes-AMG łączy rzemiosło swoich wykwalifikowanych pracowników z najnowocześniejszymi metodami produkcji Przemysłu 4.0 i wysokim poziomem cyfryzacji.

Silnik, znany wewnętrznie jako M139l (l oznacza montaż podłużny), jest jak dotąd jedynym silnikiem seryjnym na świecie, który jest doładowany elektryczną turbosprężarką za pośrednictwem dodatkowego pokładowego układu elektrycznego 48V, który obejmuje również rozrusznik z paskiem napędowym (RSG). System jest bezpośrednią pochodną technologii, którą zespół Mercedes-AMG Petronas F1 Team od lat z powodzeniem stosuje w najwyższej klasie sportów motorowych. Nowa forma doładowania gwarantuje szczególnie spontaniczną reakcję na całym zakresie prędkości. To prowadzi do jeszcze bardziej dynamicznego doświadczenia z jazdy i jednocześnie zwiększa efektywność.

Zasada działania elektrycznej turbosprężarki w szczegółach

Wąski, około czterocentymetrowy silnik elektryczny jest zintegrowany bezpośrednio na wale turbosprężarki pomiędzy kołem turbiny po stronie wydechowej a kołem kompresora po stronie dolotowej. Sterowany elektronicznie, bezpośrednio napędza wał turbosprężarki i tym samym przyspiesza koło kompresora zanim przepływ spalin przejmie konwencjonalny napęd.

Znacząco poprawia to zachowanie w zakresie reakcji już od obrotów jałowych i na całym zakresie prędkości. Silnik spalinowy reaguje bardziej spontanicznie na polecenia pedału przyspieszenia, a ogólne doświadczenie z jazdy jest znacznie bardziej dynamiczne. Ponadto, elektryfikacja turbosprężarki umożliwia wyższy moment obrotowy przy niskich prędkościach. Zwiększa to również zwinność i optymalizuje przyspieszenie od zera. Nawet gdy kierowca zwalnia na pedale przyspieszenia lub hamuje, technologia może utrzymać ciśnienie doładowania w każdym momencie. To zapewnia ciągłą, bezpośrednią reakcję.

W porównaniu do GLC 43, turbosprężarka w GLC 63 S jest znacznie większa. Umożliwia to wyższy przepływ powietrza i tym samym większą wydajność. Ponadto, zintegrowany silnik elektryczny jest zasilany przez wysokonapięciowy system 400V.

Bateria o wysokiej wydajności AMG: inspirowana Formułą 1, rozwijana w Affalterbach

Rozwój magazynu energii na bazie litu i jonów jest inspirowany technologiami sprawdzonymi w hybrydowych bolidach Formuły 1 zespołu Mercedes-AMG Petronas F1 Team. Bateria o wysokiej wydajności AMG łączy dużą, często dostępną na żądanie moc z niską masą, co zwiększa ogólną wydajność pojazdu. Dodatkowo cechuje ją szybkie zużycie energii i wysoka gęstość mocy.

80 kW mocy ciągłej i 150 kW w szczycie

Wysokowydajna bateria w modelu GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé oferuje pojemność 6,1 kWh, 80 kW mocy ciągłej i 150 kW mocy szczytowej przez dziesięć sekund. Ładowanie odbywa się poprzez rekuperację lub zainstalowaną na pokładzie ładowarkę o mocy 3,7 kW przy użyciu prądu zmiennego na stacji ładowania, w wall boxie lub gniazdku domowym. Bateria jest zaprojektowana do szybkiego dostarczania i absorpcji mocy, a nie do jak najdłuższego zasięgu.

Innowacyjny impuls: bezpośrednie chłodzenie ogniw baterii

Podstawą dla wysokiej wydajności baterii AMG o napięciu 400V jest innowacyjne chłodzenie bezpośrednie: zaawansowany płyn chłodzący przepływa wokół wszystkich 560 ogniw i chłodzi je indywidualnie. Każda bateria potrzebuje określonej temperatury dla optymalnej dostawy mocy. Jeśli magazyn energii stanie się zbyt zimny lub zbyt gorący, tymczasowo traci zauważalną moc lub musi być zredukowany, aby nie ulec uszkodzeniu przy zbyt wysokiej temperaturze. Jednolita kontrola temperatury baterii ma więc decydujący wpływ na jej wydajność, żywotność i bezpieczeństwo. System AMG jest zaprojektowany tak, aby zapewnić równomierne rozprowadzenie ciepła w baterii.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrą sprzęgłówką startową

W obu modelach Mercedes-AMG GLC Coupé moc jest przekazywana przez skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G (MCT = Multi-Clutch Transmission), w której mokra sprzęgłówka startowa zastępuje konwerter momentu. Redukuje to masę i, dzięki mniejszej bezwładności, optymalizuje reakcję na polecenia pedału przyspieszenia, zwłaszcza podczas sprintów i przy zmianie obciążeń. Zaawansowane oprogramowanie zapewnia niezwykle krótkie czasy przełączania i, w razie potrzeby, szybkie wielokrotne redukcje biegów. Ponadto, funkcja podwójnego sprzęgła w programach jazdy "Sport" i "Sport+" dostarcza szczególnie ekspresyjne doświadczenie zmiany biegów. Zastosowano również funkcję RACE START, która gwarantuje optymalne przyspieszenie od zera. W programie jazdy "Comfort" funkcja ECO start/stop jest aktywowana automatycznie, a funkcja "Coasting" może być aktywowana w panelu "Individual".

W GLC 43, napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC ma stały rozkład mocy między przednią i tylną osią w stosunku 31 do 69 procent. Większy rozkład na tył zapewnia zwiększoną dynamikę jazdy, w tym sprawniejsze przyspieszenie i lepszą przyczepność podczas przyspieszania.

AMG DYNAMICS jako standardowa część wyboru programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT

W ramach programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT dodawana jest zintegrowana kontrola dynamiki jazdy AMG DYNAMICS. Rozszerza ona stabilizujące funkcje elektronicznego programu stabilności ESP o interwencje zwiększające zwinność w charakterystyce sterowania i dodatkowych funkcjach ESP. Na przykład, podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, krótki impuls hamulcowy na wewnętrznym tylnej kole tworzy zdefiniowany moment obrotowy wokół osi pionowej dla spontanicznego i precyzyjnego sterowania.

Zakres i skuteczność tych interwencji zależą od wybranego programu AMG DYNAMIC SELECT, przy czym kierowca może samodzielnie określić ustawienia w "Individual". ESP można dostosować na trzech poziomach. "On" to standardowy wybór, który oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa, dostosowany do sportowego charakteru całego pojazdu. Podczas gdy "Sport" pozwala na wyższe kąty poślizgu, "Off" umożliwia całkowite wyłączenie systemu dla szczególnie sportowego stylu jazdy na zamkniętych torach wyścigowych.

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjną regulacją tłumienia

Oba modele są wyposażone w zawieszenie na sprężynach stalowych AMG RIDE CONTROL z adaptacyjną regulacją tłumienia. Łączy ono sportową dynamikę jazdy z dużym komfortem na długich dystansach. Podstawą jest przednia oś z specjalnie opracowanymi przegubami kierowniczymi i łącznikami sprężyn, a także tylna oś, która również ma dynamicznie zaprojektowane elastokinematyki. Na tej podstawie adaptacyjne tłumienie dostosowuje się ciągle do aktualnych wymagań - zawsze z uwzględnieniem wybranego poziomu podwozia, stylu jazdy i stanu nawierzchni drogi. Oprócz poprawy komfortu toczenia i jazdy, prowadzi to również do zwiększenia bezpieczeństwa jazdy. Do wyboru są trzy różne mapy tłumienia ("Comfort", "Sport" i "Sport+").

Aktywna stabilizacja przechyłów

Kolejna funkcja znacząco wpływa na specyficzną dla AMG regulację wysokiej dynamiki jazdy: aktywna stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL, która jest opcjonalna w modelu GLC 63 S E PERFORMANCE. Zamiast korzystać z konwencjonalnych, sztywnych stabilizatorów poprzecznych, system kompensuje ruchy nadwozia elektromechanicznie. W tym celu stabilizatory poprzeczne na przedniej i tylnej osi są podzielone na dwie części. W środku znajduje się elektromechaniczny siłownik, w którym zintegrowana jest trzystopniowa przekładnia planetarna. Jeśli nawierzchnia drogi jest nierówna lub styl jazdy jest umiarkowany, siłownik aktywnie rozdziela połówki stabilizatora od siebie, co zwiększa komfort jazdy. Podczas dynamicznego użytkowania, na przykład na krętej drodze, połówki łączą się i są przekręcane względem siebie.

System nie tylko redukuje ruchy przechyłowe podczas pokonywania zakrętów, ale także umożliwia dokładniejsze koordynowanie sterowania i zmiany obciążenia. Zwiększa to również komfort jazdy na wprost, ponieważ na przykład bodźce wywołane przez nierówną nawierzchnię drogi z jednej strony są kompensowane. Ruchy nadwozia mogą być aktywnie i optymalnie dostosowane do warunków jazdy. Typowe zachowanie AMG w zakresie dynamiki, precyzji i informacji zwrotnych dla kierowcy można doświadczyć jeszcze intensywniej.

Aby spełnić wysokie wymagania wydajnościowe, system opiera się na dodatkowym, 48-woltowym częściowym układzie elektrycznym. Inną zaletą w porównaniu z konwencjonalnymi systemami opartymi na hydraulice jest znacznie szybsza reakcja. Dodaje się do tego mniejsza masa komponentów w porównaniu z rozwiązaniami hydraulicznymi.

Trzystopniowe, czułe na prędkość kierownictwo AMG i standardowe sterowanie osią tylną

Układ kierowniczy modeli Mercedes-AMG GLC również przyczynia się do zwiększenia dynamiki i komfortu. Przy dużych prędkościach asysta kierownicza maleje; przy niskich prędkościach zwiększa się ciągle. W rezultacie, przy niskich prędkościach, jak również podczas manewrowania i parkowania, wymagany jest stosunkowo niewielki wysiłek, podczas gdy zachowana jest jak najlepsza kontrola nad pojazdem podczas szybszej jazdy. W ustawieniach zawieszenia "Sport" i "Sport+" kierowca otrzymuje również znacznie więcej informacji

System hamulcowy AMG i układ wydechowy AMG z sportowym dźwiękiem silnika

System hamulcowy AMG gwarantuje wyjątkowe wartości opóźnienia i największy stopień kontroli w modelu GLC 43. Na przedniej osi zamontowane są wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o wymiarach 370 x 36 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami stałymi, a na tylnej osi 360 x 26 mm z 1-tłoczkowymi zaciskami unoszącymi.

Zgodnie z ekstremalnymi wartościami wydajności i związaną z nimi wydajnością, GLC 63 S standardowo wyposażony jest w kompozytowy system hamulcowy o wysokiej wydajności AMG z 6-tłoczkowymi zaciskami stałymi na przedniej osi (wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe 390 x 36 mm) i 1-tłoczkowymi zaciskami unoszącymi na tylnej osi (wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe 370 x 26 mm). System hamulcowy zachwyca bardzo krótkimi drogami hamowania, a także maksymalną stabilnością i odpornością na spadki wydajności podczas intensywnego użytkowania. Zyskuje również punkty za długą żywotność i szczególnie spontaniczną reakcję.

Liczne pakiety wyposażenia czynią modele AMG GLC bardziej indywidualnymi

Pakiet AMG Exterior Night zawiera malowane obudowy lusterek zewnętrznych, wkładki w progach bocznych AMG, listwę na linii pasa, obramowanie okien i listwę na tylnym zderzaku w wysokim połysku na czarno. Jest również termoizolacyjne, przyciemniane szkło od słupka B oraz dwie czarne, chromowane końcówki rur wydechowych układu wydechowego AMG.

Pakiet AMG Night Package Exterior II również dostępny jest w Dark Chrome: listwy na kratce chłodnicy w Dark Chrome, a także oznaczenie typu na błotnikach i z tyłu, w tym gwiazda z tyłu.

Pakiet AMG Exterior Carbon zawiera elementy z wysokiej jakości widocznego włókna węglowego dla A-skrzydła przedniego zderzaka AMG, wkładek progów bocznych AMG i listwy na tylnym zderzaku AMG. Z pakietem optycznym AMG, model GLC 43 wygląda jeszcze bardziej sportowo: splitter przedni w wysokim połysku na czarno i tylny dyfuzor z deską dyfuzora są optycznymi zapożyczeniami z motorsportu.

Edycja 1 przy wprowadzeniu na rynek

GLC 63 S E PERFORMANCE Coupé można zamówić jako ekskluzywną Edycję 1 w kolorach zewnętrznych grafitowy szary magno lub srebrny magno przez rok od wprowadzenia na rynek. Folie w kolorze magno węglowym wizualnie wydłużają boki pojazdu. 21-calowe kute koła AMG w designie krzyżowym są pomalowane na czarny mat. Wysoki połysk rantów kół stanowi atrakcyjny kontrast. To samo dotyczy żółto pomalowanych zacisków hamulcowych kompozytowego systemu hamulcowego o wysokiej wydajności AMG.

Pakiet aerodynamiczny AMG wzmacnia dynamiczne wrażenie wizualne. Elementy aerodynamiczne obejmują większy przedni splitter w wysokim połysku na czarno i czarny spojler AMG Performance. Na pokładzie są również Pakiet AMG Exterior Night I i Pakiet AMG Exterior Night II. Srebrna, chromowana klapka wlewu paliwa AMG z napisem "AMG" podkreśla specjalną pozycję edycji.

Wnętrze charakteryzuje kontrast czerni i żółci. Szczególnie eleganckie są fotele sportowe AMG z tapicerką z ekskluzywnej czarnej skóry Nappa z żółtymi szwami dekoracyjnymi i logotypami „Edition 1” w przednich zagłówkach. Podążają one za sportowym wyglądem, podobnie jak pasy bezpieczeństwa w kolorze żółtym i ekskluzywne elementy wykończenia AMG z węgla z żółtą nitką. Kierownica sportowa AMG z skóry Nappa / mikrofibry DINAMICA z żółtymi szwami dekoracyjnymi i progi drzwi AMG z żółto podświetlonym napisem „AMG” doskonale do tego pasują. Ostatnim akcentem jest ekskluzywna plakietka Edition w wnętrzu, a także specyficzne dywaniki AMG z żółtymi szwami dekoracyjnymi i etykietą „Edition 1”.

Aby chronić swój cenny pojazd, każdy klient otrzymuje dopasowaną pokrywę na samochód AMG Indoor Car Cover z logo „Edition 1”. Dzięki oddychającej zewnętrznej warstwie wykonanej z wytrzymałej tkaniny z włókien syntetycznych i antystatycznemu wnętrzu wykonanemu z flaneli, chroni ona pojazd w garażu przed kurzem i zarysowaniami.

.
Previous
Previous

Elektryczne SUV-y z większym zasięgiem i nowymi technologiami

Next
Next

4 najciekawsze elementy najnowszej aktualizacji MBUX