Najmocniejszy SL w historii: Cena, specyfikacja, opcje personalizacji
816 KM i 1420 Nm momentu obrotowego. 2,9 sekundy przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Tego w świecie kabrioletów jeszcze nie było. Legendarna seria modelowa wraca na salony z najmocniejszą w historii odsłoną - Mercedes-AMG SL 63 S E Performance. Ceny zaczynają się od 1 115 500 zł. Wymagający nabywcy mają do wyboru szeroką gamę opcji personalizacji z gamy MANUFAKTUR.
Zapomnij wszystko, co wiesz o kabrioletach. A nawet o samochodach sportowych. Dziś zabieramy Cię w podróż po krainie innowacji, gdzie AMG SL przekracza kolejne granice. Poznaj najmocniejszy model SL-a w historii. W celu przygotowania oferty zapraszamy do kontaktu.
W tym artykule skupimy się na cenie specyfikacji i opcjach personalizacji oferowanych prze nowy model, jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym aucie zachęcamy do przeczytania szczegółowego artykułu premierowego. O historii całej serii modelowej “SL” przeczytacie z kolei tutaj.
Dane techniczne
Moc: 812 KM (612 KM + 204 KM),
Moment obrotowy: 1450 Nm,
Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 sekundy
Prędkość maksymalna: 317 km/h
Wymiary: 4705 (mm) dł., 2100 (mm) szer., 1354 (mm) wys., 2700 (mm) rozstawu osi.,
Mercedes-AMG wieńczy serię modelową SL (R232) nową odmianą SL 63 S E PERFORMANCE. Jak się okazuje zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7,7 l/100 km; ważone zużycie energii w cyklu mieszanym 11,5 kWh/100 km; ważona emisja CO2 w cyklu mieszanym 175 g/km.
Silnik V8 Biturbo - serce bestii
Na wyjątkowe osiągi modelu AMG SL 63 pracują dwa silniki: 4,0-litrowa benzyna V8 Biturbo AMG i elektryczna jednostka napędowa wspólnie generują moc systemową 816 KM (600 KW) i maksymalny systemowy moment obrotowy do 1420 Nm, sprawia, że to pierwszy tak potężny SL w historii.
Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego, szybki przyrost momentu obrotowego i liniowe oddawanie mocy zapewniają imponujące wrażenia z jazdy. Porywające osiągi – przyspieszenie do 100 km/h poniżej 3 sekund i prędkość maksymalna 317 km/h – podkreśla zdecydowana stylizacja, a kompetencje w zakresie łączenia najwyższych osiągów z efektywnością paliwową akcentuje aktywna aerodynamika. Dzięki temu zużycie paliwa nie jest aż tak wysokie jak mogłoby się wydawać przy osiągach, jakie oferuje najmocniejszy Mercedes SL w historii. Dane nie kłamią, najmocniejsza do tej pory wersja w serii modelowej R232, SL 63 4MATIC (niewyposażony w napęd S E Performance) oferuje 585 KM.
Szeroką rozpiętość pomiędzy komfortem a dynamiką jazdy zapewniają układy znane z innych modeli Mercedesa, takie jak zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów i skrętną tylną osią.
4,0-litrowy V8 Biturbo w AMG SL 63 S E Performance na przedniej osi w nowym jest połączony z elektryczną jednostką napędową na tylnej osi. Silniki łączy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 204 KM (150 KW) z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią i mechanicznym dyferencjałem tylnej osi o ograniczonym poślizgu.
Z tyłu, nad osią, znajduje się również lekki akumulator o wysokiej wydajności. Silnik elektryczny oddziałuje bezpośrednio na tylne koła i dzięki temu może bardziej bezpośrednio przekształcać swoją moc w napęd, zapewniając dodatkowe przyspieszenie podczas ruszania, przyspieszania i wyprzedzania.
W razie potrzeby, w miarę wzrostu uślizgu kół tylnej osi w AMG SL, jego siła napędowa jest przekazywana także na przednie koła. To zasługa mechanicznego połączenia w pełni zmiennego napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ za pośrednictwem wału i przednich półosi.
Umiejscowienie zespołu przy tylnej osi poprawia rozkład masy oraz nacisku na osie. Wysokowydajny akumulator ma pojemność 6,1 kWh, a auto można ładować poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka.
Zainspirowany Formułą 1, produkowany w Affalterbach
Nowy roadster podstawową zasadę działania napędu wywodzi z hybrydowego bolidu Formuły 1 ekipy Mercedes-AMG Petronas. Maksymalny napęd AMG SL jest zawsze dostępny, gdy tylko potrzebuje go kierowca – na przykład do dynamicznego przyspieszenia na wyjściu z zakrętu lub podczas wyprzedzania. Podobny system oferowała również Mercedes Klasa S oraz Klasa C z serii S E Performance.
Energia elektryczna może być często generowana i pozyskiwana – to zasługa wysokiej wydajności rekuperacji oraz doładowywania opartego na aktualnym zapotrzebowaniu. Koncepcja niezależnego akumulatora umożliwia uzyskanie optymalnego kompromisu pomiędzy maksymalną dynamiką jazdy, a efektywnością.
Tryby jazdy AMG
Do nowej technologii napędu precyzyjnie dopasowano osiem programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: Electric, Battery Hold, Comfort, Smoothness, Sport, Sport+, RACE i Individual. Oferują one szeroką gamę doświadczeń z jazdy – od ekonomicznej po dynamiczną.
Tryby dostosowują kluczowe parametry, takie jak reakcja napędu i skrzyni biegów, charakterystyka układu kierowniczego, tłumienie czy brzmienie. Można je aktywować za pomocą przycisku i centralnego wyświetlacza w konsoli środkowej lub przełączników na kierownicy AMG SL.
Wysokowydajny akumulator ma pojemność 6,1 kWh, moc ciągłą 70 kW i szczytową 150 kW. Ładowanie odbywa się poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka.
Charakterystyczne wnętrze i system MBUX
Auto we wnętrzu łączy sportowe walory z maksymalnym komfortem, którego nie powstydziłby się Mercedes-Benz Klasa S. Architektura kokpitu, aż po pionowy wyświetlacz w konsoli środkowej, skupia się na kierowcy i zachwyca harmonijnym wzornictwem. Koncepcja przestrzenna we wnętrzu oferuje fotele w układzie 2+2.
Profesjonalne, sportowe fotele Mercedes-AMG
Jednym z wielu zwracających uwagę elementów we wnętrzu modelu AMG SL są elektrycznie regulowane sportowe fotele AMG, które łączą dobre trzymanie boczne z wysokim komfortem na długich dystansach. Jeszcze bardziej sportowe są opcjonalne fotele AMG Performance ze zintegrowanymi zagłówkami i otworami wentylacyjnymi w oparciach. Trzy programy masażu zapewniają doskonały komfort na dalekich trasach. A to jeszcze nie wszystko: pakiet ENERGIZING Plus łączy funkcje siedzeń i nastroje świetlne, tworząc we wnętrzu szczególnie relaksującą lub pobudzającą atmosferę.
Szeroki wybór tapicerek w modelu uzupełnia bogata gama opcji, od tych z zakresu komfortu po zorientowane na osiągi. Specyfikacja obejmuje jedno- lub dwukolorową skórę nappa oraz szczególnie elegancką tapicerkę MANUFAKTUR ze skóry nappa z pikowaniem w romby. Sportową naturę podkreśla połączenie skóry nappa z mikrofibrą MICROCUT i kontrastowymi przeszyciami – żółtymi lub czerwonymi.
System multimedialno-informacyjny Mercedes-Benz na pokładzie
System multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest intuicyjny w obsłudze i zdolny do uczenia się zachowań użytkownika. AMG SL 63 S E PERFORMANCE oferuje liczne widoki i funkcje dostępne tylko dla aut AMG, w tym pulpit dedykowany dla obserwacji napędu hybrydowego.
Ekskluzywne dodatki MANUFAKTUR
Podobnie jak w przypadku pozostałych wariantów modelu AMG SL, hybryda S E Performance jest oferowana z licznymi lakierami i indywidualnymi elementami wyposażenia do wyboru. Nabywcy mogą korzystać także z oferty ekskluzywnego programu MANUFAKTUR, z szeroką gamą opcji personalizacji nadwozia i wnętrza, w tym z szerokiej gamy zjawiskowych odcieni. Ekskluzywną nowość stanowi pomarańczowy lakier ognisty pomarańczowy MANUFAKTUR (22 450 zł).
Co otrzymujemy w podstawie?
W ramach standardowej oferty wyposażenie modelu obejmuje m.in. ceramiczny układ hamulcowy AMG, zawieszenie AMG ACTIVE RIDE CONTROL, adaptacyjny asystent świateł drogowych, system monitorowania ciśnienia, aktywny asystent utrzymania pasa jazdy, podłączenie bluetooth rownież w tamach systemu Apple Carplay cz Android Auto, asystent znaków drogowych, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji, zestaw kamer 360°, system nagłośnienia Burmester® surround, 21-calowe felgi AMG, kierownica AMG Performance, skórzana tapicerka nappa, asystent martwego pola, wspomaganie manewru wymijania, nawigacja, automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC oraz skrętna tylna oś AMG.
Ceny AMG SL 63 S E Performance zaczynają się od 1 115 500 zł.
Cennik niektórych opcji dodatkowych
pakiet aerodynamiczny AMG - 16 118 zł
zewnętrzny pakiet AMG karbon - 27 631 zł
przyciemnione reflektory i tylne lampy - 4 317 zł
dach w kolorze czerwonym, szarym lub granatowym - od 2 303 do 4 029 zł
specjalny pokrowiec na samochód AMG - 1 612 zł
fotele AMG Performance - 12 376 zł
elementy wykończenia wnętrza z drewna - od 3 454 do 4 605 zł
kierownica AMG Performance wykończona włóknem węglowym oraz mikrofibrą MICROCUT- 3 569 zł
pasy bezpieczeństwa w różnych kolorach - 2 303 zł
system nagłośnienia Burmester® high-end 3D surround - 21 356 zł
system unoszący przednią oś - 10 362 zł
Nabywcy AMG SL w tej wersji mają do wyboru również atrakcyjny pakiet wyposażenia Premium Plus za 19 019 zł, obejmujący: wielokonturowe wentylowane fotele, wyświetlacz head-up, Asystenta wnętrza Mercedes-Benz User Experience oraz rozszerzoną rzeczywistość Mercedes-Benz User Experience dla nawigacji.










