Mercedes EQS SUV - elektryczna limuzyna
Elektryczna epoka
W swoim awangardowym, luksusowym wnętrzu SUV oferuje mnóstwo przestrzeni i komfortu oraz rozbudowane usługi łączności nawet dla siedmiu osób. A mocne silniki elektryczne, responsywny napęd na obie osie 4MATIC oraz inteligentny tryb jazdy OFFROAD sprawiają, że EQS SUV z łatwością poradzi sobie również w lekkim terenie.
Wymiary EQS SUV
Nowy EQS SUV dzieli duży rozstaw osi (3210 mm) z limuzyną EQS, ale jest od niej o ponad 20 cm wyższy. Wymiary jego nadwozia przedstawiają się następująco: 5125/1959/1718 mm (długość/szerokość/wysokość). Duże rozmiary SUV-a w połączeniu z zaletami projektu na elektrycznej platformie przekładają się na imponującą ilość miejsca w kabinie. Drugi rząd siedzeń jest standardowo regulowany elektrycznie. Bagażnik zmieści do czterech toreb golfowych. Opcjonalnie dostępny jest trzeci rząd siedzeń, z dwoma dodatkowymi pojedynczymi fotelami i rozbudowanymi funkcjami zapewniającymi komfort.
Aerodynamiczny SUV
EQS w wersji Limuzyna znajduje się w światowej czołówce, jeśli chodzi o aerodynamikę wśród seryjnych aut (Cd = 0,20; wartość dla odpowiedniej konfiguracji wariantu EQS 450+). Jego oparty na zasadniczych celach design w połączeniu z gładkim podwoziem i zamkniętą zazwyczaj osłoną chłodnicy okazały się dobrym punktem wyjścia do „doszlifowania” aerodynamiki modelu EQS SUV. Optymalizacja charakterystycznych dla SUV-ów szczegółów przepływu doprowadziła do unikalnego na obecne czasy połączenia przestronności z aerodynamiczną efektywnością.
Nie chcesz lub nie możesz czekać
na Twojego Nowego Mercedesa?
Wybierz samochód dostępny od ręki, my zajmiemy się resztą.
Zespoły eATS
Wszystkie wersje modelu EQS SUV mają elektryczny zespół napędowy (eATS) przy tylnej osi, a wersje 4MATIC dysponują modułem eATS również przy osi przedniej. Funkcja Torque Shift (z ang. „przerzucanie momentu obrotowego”) w wariantach 4MATIC zapewnia inteligentny, płynnie zmienny rozdział momentu napędowego pomiędzy tylnymi i przednimi silnikami elektrycznymi, a tym samym każdorazowo pozwala na najbardziej efektywne wykorzystanie zespołów eATS. Jednostki elektryczne przy przedniej i tylnej osi to silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). Zaletami takiej konstrukcji są wysokie wartości w zakresie gęstości mocy, efektywności oraz stabilności oddawania mocy.
W podwoziu nowego SUV-a zastosowano czterowahaczową oś przednią i niezależną konstrukcję wielowahaczową z tyłu. Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit pojazdu można zwiększyć o kilka centymetrów. Oprócz trybów DYNAMIC SELECT ECO, COMFORT, SPORT i INDIVIDUAL wersje 4MATIC oferują program OFFROAD do jazdy w lekkim terenie. Ponadto seryjna specyfikacja obejmuje skrętną tylną oś z kątem skrętu tylnych kół do 4,5 stopnia. Zapewnia ona imponującą zwrotność i dużą zwinność prowadzenia. Opcjonalnie, także poprzez aktualizację OTA, dostępna jest wersja z kątem skrętu tylnych kół do 10 stopni.
Systemy bezpieczeństwa w EQS SUV
Zasady tzw. integralnego bezpieczeństwa (ang. Integral Safety), w szczególności w odniesieniu do wypadków drogowych, obowiązują wszystkie modele Mercedes-Benz – niezależnie od platformy. EQS SUV otrzymał zatem sztywną kabinę pasażerską, specjalne strefy deformacji i nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Europejska wersja modelu to pierwszy Mercedes, który jest w stanie wykryć, czy tylne siedzenia są rzeczywiście zajęte. Jeśli pasażer z tyłu nie ma zapiętych pasów bezpieczeństwa, kierowca otrzyma specjalne ostrzeżenie. Kolejną nowością w Mercedes-Benz jest tzw. przypomnienie o obecności pasażerów. System ten informuje, czy w kabinie nie pozostały na przykład dzieci. W egzemplarzach przeznaczonych na rynki Europy, Australii i Nowej Zelandii przypomnienie to należy do wyposażenia standardowego.
Wygodne ładowanie Nowego EQS SUV
Mercedes me Charge – jedna z największych sieci ładowania na świecie – obecnie składa się z ponad 700 000 punktów ładowania AC i DC, w tym około 300 000 w Europie. Od 2021 r. w punktach ładowania Mercedes me Charge w Europie Mercedes-Benz oferuje tzw. zielone ładowanie. Wysokiej jakości gwarancje pochodzenia zapewniają, że do sieci wraca tyle samo zielonej energii z odnawialnych źródeł, ile trafi do akumulatora samochodu w ramach ładowania Mercedes me Charge. Z kolei nowa funkcja Plug & Charge (z ang. podłącz i ładuj) sprawia, że ładowanie EQS SUV-a na odpowiednich publicznych stacjach jest wyjątkowo wygodne.
Nie chcesz lub nie możesz czekać
na Twojego Nowego Mercedesa?
Wybierz samochód dostępny od ręki, my zajmiemy się resztą.
Nawigacja dla modeli elektrycznych
Specjalna nawigacja dla modeli elektrycznych zaplanuje najszybszą i najwygodniejszą trasę, uwzględniając postoje na ładowanie. Kalkulację przeprowadza w oparciu o wiele czynników i dynamicznie reaguje np. na korki czy zmianę stylu jazdy. Podczas obliczania trasy preferowane są te stacje, które znajdują się wzdłuż trasy i zostały wybrane ręcznie. Obliczane są nawet szacunkowe koszty ładowania w danym punkcie.
MBUX Hyperscreen
Wizytówką kokpitu jest opcjonalny hiperekran MBUX Hyperscreen – duży, zakrzywiony wyświetlacz rozciągający się niemal od słupka do słupka. Pod jedną taflą szkła łączy on trzy ekrany, w tym 12,3-calowy wyświetlacz OLED dla pasażera z przodu, zapewniający mu własny obszar wyświetlania i sterowania. Na coraz większej liczbie rynków osoba podróżująca na przednim fotelu może również oglądać dynamiczne treści podczas jazdy; to zasługa zastosowania inteligentnej funkcji blokowania obrazu – jeśli kamera wykryje, że kierowca spogląda na wyświetlacz pasażera, system automatycznie przyciemni dynamiczną treść.
Nagłośnienie
Nagłośnienie Dolby Atmos® winduje wrażenia akustyczne w kabinie EQS SUV-a na nowy poziom. Poszczególne instrumenty lub głosy można zlokalizować w całym obszarze odsłuchu. Zapewnia to nowy rodzaj „animacji” dźwięku – podczas gdy konwencjonalne systemy stereo oferują zwykle dynamikę lewo-prawo, Dolby Atmos® może wykorzystać całą przestrzeń i stworzyć wrażenie 360 stopni.