Klasa A z tytułem najbepieczniejszego samochodu w swoim segmencie
Klasa A wygrała w testach europejskiej organizacji Euro NCAP i została uhonorowana tytułem "Best in Class".
Testy zderzeniowe w badaniu Euro NCAP okazały się dla Mercedesa Klasy A potwierdzeniem jego jakości wykonania. Auto zostało wyróżnione najwyższą ocenę pięciu gwiazdek.– Bardzo się cieszymy z nagrody Euro NCAP - to potwierdzenie wyśmienitych standardów bezpieczeństwa w naszych samochodach –skomentował prof. Rodolfo Schöneburg, szef ds. pasywnego bezpieczeństwa i funkcji pojazdów w Mercedes-Benz Cars.– Jednak standardowe testy zderzeniowe reprezentują tylko niewielki »wycinek« rzeczywistych wypadków, do których może dojść na drogach -i dlatego Mercedes-Benz wszystkie swoje serie modelowe projektuje z uwzględnieniem około 40 różnych scenariuszy wypadków– dodał.
Euro NCAP (European New Car Assessment Program - europejski program oceny nowych samochodów) powstał z inicjatywy europejskich ministerstw transportu, klubów samochodowych oraz stowarzyszeń ubezpieczeniowych. Jego głównym celem jest przeprowadzanie testów i ewaluacja poziomu bezpieczeństwa wprowadzanych na rynek samochodów. Sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen, powiedział– W 2018 roku wprowadziliśmy nowe, bardziej rygorystyczne testy, ze szczególnym naciskiem na bezpieczeństwo najsłabiej chronionych użytkowników dróg. Zdobywcy nagród »Best in Class« wyraźnie dowodzą, że producenci samochodów dążą do zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa, a rankingi Euro NCAP odgrywają rolę katalizatora dla znaczących postępów w tej dziedzinie.
Doświadczenie i najwyższe standardy
Nowa Klasa A częściowo była opracowywana w otwartym niedawno Centrum Technologii Bezpieczeństwa Samochodów (TFS). Dało to możliwość wykorzystania podczas prac inżynierskich wyników badań zebranych na podstawie rzeczywistych wypadków. W efekcie powstał projekt auta, którego podstawą do zapewnienia bezpieczeństwa w czasie jazdy stała się bardzo sztywna kabina pasażerska. Wykonana z ultrawytrzymałej i utwardzanej w procesie tłoczenia stalowej blachy zapewnia wysoką sztywność kabiny w obliczu wypadku, np. przy zderzeniach czołowych, czy dachowaniu.
W każdym modelu Klasy A znajdują się poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka kolanowa dla kierowcy oraz kurtyny powietrzne. Co ważne, obejmują zasięgiem także przedni słupek, przez co zapewniają pełniejszą ochronę pasażerów. W seryjnym wyposażeniu znajdują się również boczne poduszki powietrzne z przodu, chroniące miednicę i klatkę piersiową. Opcjonalnie dostępne są poduszki boczne z tyłu.
Przy tworzeniu nowej klasy A inżynierowie sięgnęli także do doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań wykorzystywanych w Klasie S, dzięki czemu nowy model zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa w swoim segmencie. Między innymi jest w stanie poruszać się częściowo autonomiczne, wykorzystując do tego udoskonalone systemy kamer, radarów, map i nawigacji. Na przykład układ aktywnego utrzymywania odległości Active Distance Assist DISTRONIC - element dodatkowego pakietu bezpieczeństwa jazdy - wspomaga kierowcę regulując prędkość auta w sytuacji zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań lub rond. Podobnym przykładem jest dostępny w standardowym wyposażeniu system aktywnego wspomagania hamowania Active Brake Assist. Dzięki niemu samochód sam wyhamuje i zminimalizuje ryzyko zderzenia w przypadku pojawienia się przeszkody na drodze.