Nowy Mercedes GLA - Prezentacja / Pierwsze wrażenia - (GARCAREK x Kameralnie)

Nowy GLA kompletuje obecną generację kompaktowych samochodów Mercedes-Benz jako ósmy taki model w ofercie. Jednocześnie stanowi „bilet wstępu” do gamy SUV-ów z gwiazdą.

nowy+gla+kameralnie+miniaturka-1920w_wynik.jpg

W porównaniu z poprzednikiem może pochwalić się znacznie bardziej wyrazistym charakterem: z wysokością 1611 mm (1616 mm z relingami dachowymi) przewyższa go o ponad 10 cm. Odpowiednio wyższa, typowa dla SUV-ów pozycja za kierownicą łączy się z większą ilością miejsca nad głowami podróżujących z przodu.
Znacznie wzrosła także przestrzeń na nogi z tyłu – i to pomimo faktu, że nowy GLA jest o 1,5 cm krótszy od poprzednika. Cechy typowe dla aut terenowych obejmują pionowy przedni pas, krótkie nawisy karoserii oraz osłony ochronne dookoła nadwozia pojazdu.

Samochód prezentuje dla Państwa nasz klient, Patryk z kanału KAMERALNIE,

JESTEM ZAINTERESOWANY

BEZPIECZEŃSTWO

Udoskonalone systemy oferowane w ramach pakietu wspomagania bezpieczeństwa jazdy obejmują np. funkcje: asysty przy skręcaniu, tworzenia korytarza życia, ostrzegania przy wysiadaniu (ostrzega kierowcę o zbliżaniu się rowerzystów lub innych pojazdów) oraz ostrzegania o pieszych, gdy zostaną oni wykryci w pobliżu przejść dla pieszych. GLA jest w stanie zareagować, gdy nie zrobi tego kierowca.

Aktywny asystent hamowania – Active Brake Assist – w wielu sytuacjach może przeprowadzić autonomiczne hamowanie, aby uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki.

System może również hamować z prędkości do ok. 60 km/h w przypadku

wykrycia przed autem stojących pojazdów lub pieszych przechodzących przez jezdnię. W zależności od sytuacji pozwala to zapobiegać zderzeniom nawet przy prędkości do 50 km/h.

mercedes-gla-12-2880w_wynik.jpg

WNĘTRZE

Chociaż z zewnątrz nowy GLA jest krótszy od poprzednika, to oferuje przestronniejsze wnętrze. W szczególności dotyczy to miejsca na nogi z tyłu i przestrzeni bagażowej.

Pozycja siedząca kierowcy i pasażera z przodu jest wyższa i bardziej wyprostowana niż w poprzedniku, a zatem bardziej typowa dla SUV-ów. Kierowca i pasażer z przodu siedzą o 140 mm wyżej niż w Klasie A i 50 mm wyżej niż w Klasie B. W porównaniu z pierwszą generacją modelu poprawiono również widoczność we wszystkich kierunkach – głównie dzięki zoptymalizowanemu przekrojowi słupków dachowych, które teraz zasłaniają mniejszy obszar.

TRYB MYJNI

Jako pierwszy model w swojej klasie nowy GLA ma funkcję myjni samochodowej, znaną już ze swojego starszego brata – GLS-a. Za pomocą jednego przycisku lusterka zewnętrzne zostają złożone, a szyby w drzwiach i przesuwany dach – zamknięte. Informacje z czujnika deszczu są wówczas ignorowane, więc wycieraczki pozostają wyłączone.

Klimatyzacja przełącza się w tryb recyrkulacji powietrza, a po kilku sekundach wyświetlany jest obraz z przedniej kamery zestawu kamer 360° (o ile takowy jest w wyposażeniu danego egzemplarza), aby pomóc kierowcy podczas wjazdu do myjni. Ustawienia te są automatycznie dezaktywowane, gdy kierowca wyjeżdża z myjni i przekracza prędkość 20 km/h.

TRYB OFF-ROAD

Modele 4MATIC są standardowo wyposażone w pakiet Off-Road Engineering Package, obejmujący m.in.

  • specjalną funkcję oświetlenia terenowego (w połączeniu z reflektorami MULTIBEAM LED

  • szeroki strumień światła ułatwia dostrzeżenie przeszkód w wymagającym terenie podczas jazdy w ciemności, z prędkością do 50 km/h)

  • dodatkowy terenowy tryb jazdy (dostosowuje nie tylko charakterystykę napędu 4MATIC, ale i dostarczanie mocy silnika oraz sterowanie ABS-em)

  • animacje parametrów terenowych na środkowym ekranie (m.in. przechył)

  • funkcję regulacji prędkości zjazdu (DSR), działającą w zakresie prędkości ok. 2-18 km/h.

JESTEM ZAINTERESOWANY

4MATIC

Opcjonalnie nowy GLA może być wyposażony w stały napęd na wszystkie koła 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osiami. Komponenty układu 4MATIC obejmują przystawkę odbioru mocy zintegrowaną ze zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynią biegów oraz mechanizm różnicowy tylnej osi ze sprzęgłem wielopłytkowym. Sprzęgło składa się z sześciu talerzy (12 powierzchni ciernych) z powłoką z włókna węglowego i jest w stanie przenosić moment obrotowy o wartości nawet 1000 niutonometrów.

Do stopnia jego zużycia przystosowano mechanizm automatycznej regulacji. W przeciwieństwie do poprzedniego modelu, w którym zastosowano układ hydrauliczny, w nowym GLA sprzęgło jest napędzane elektromechanicznie. Podczas normalnej w programach Eco/Comfort bazowy rozkład momentu (oś przednia:oś tylna) wynosi 80:20, a w programie Sport – 70:30. W trybie terenowym sprzęgło działa jak blokada międzyosiowego mechanizmu różnicowego, a podstawowy rozkład siły napędowej wynosi 50:50.

SILNIK

Nowy GLA korzysta z 4-cylindrowych jednostek benzynowych i wysokoprężnych, które na potrzeby nowej generacji kompaktowych Mercedesów zostały całkowicie zmodernizowane. W porównaniu z poprzednią generacją silników charakteryzują się znacznie wyższą mocą oraz lepszą efektywnością.

W planach jest także lokalnie bezemisyjny model z hybrydowym układem napędowym plug-in trzeciej generacji. Bazowy wariant GLA 200 korzysta z 1,33-litrowego silnika benzynowego o mocy 163 KM z funkcją odłączania cylindrów przy częściowym obciążeniu.

JESTEM ZAINTERESOWANY

Previous
Previous

Docieranie silnika w nowym samochodzie - możesz na tym tylko zyskać

Next
Next

Brabus G800 WIDESTAR - narodzony w Mercedes Garcarek [foto + wideo 4K]