
Mercedes-AMG A35.
A35.
Nadwozie, zawieszenie, napęd na obie osie, przekładnia, programy jazdy, zestrojenie – każdy aspekt konstrukcji został tu zaprojektowany z myślą o maksymalnej dynamice jazdy, i to bez wyrzeczeń w zakresie codziennej wygody. Osiągi na poziomie aut sportowych (przyspieszenie 0-100 km/h w 4,7 s) oraz charakterystyczny design dodatkowo wzmacniają tożsamość A 35 4MATIC jako członka rodziny Mercedes-AMG.
“Wprowadzając w 2012 roku model A 45, przedstawiliśmy prawdziwy wzorzec w segmencie kompaktowych samochodów. W ostatnich latach popyt na nasze kompaktowe modele dynamicznie wzrastał – i ten sukces zachęcił nas, by dalej poszerzać nasze portfolio. Wraz z nowym A 35 w każdym szczególe wypełniamy obietnicę naszej marki – obietnicę dostarczania sportowych osiągów – i oferujemy znakomitą dynamikę poprzeczną, (plasującą się) na poziomie aktualnego A 45”
— Tobias Moers prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH
Nadwozie.
Podstawą dla zapewnienia precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy oraz stabilności w zakresie zbieżności i pochylenia kół – nawet przy wysokich prędkościach – są zabiegi przeprowadzone w celu usztywnienia przedniej partii nadwozia. Jej sztywność skrętną zwiększa panel usztywniający w postaci przykręcanej aluminiowej płyty pod silnikiem. Aby ograniczyć podatność nadwozia na skręcanie i dodatkowo zwiększyć sztywność, w przedniej części podwozia zastosowano dwa dodatkowe ukośne wzmocnienia (rozpórki).
Silnik.
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka to nowa konstrukcja, bazująca na4-cylindrowym silniku M 260 z nowej Klasy A. Motor żywiołowo odpowiada na ruchy pedału gazu, odznacza się wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min) i emocjonującym brzmieniem. Skrzynia korbowa w postaci odlewu z wysokowytrzymałego, lekkiego aluminium ogranicza masę własną samochodu i poprawia jego balans, szczególnie istotny z punktu widzenia dynamiki jazdy.
Wideo.
Zachęcamy do obejrzenia zrealizowanego przez nas materiału.