Mercedes-AMG GT Black Series

Najmocniejsza maszyna z seryjnym silnikiem V8.

 

Najmocniejszy seryjny silnik AMG V8 w historii, najbardziej wyrazisty design, zaawansowana aerodynamika i wyszukana mieszanka materiałów plus „najostrzejsza” dynamika jazdy.

 
 

Wideo.

Zachęcamy do obejrzenia zrealizowanego przez nas materiału.

 

Black Series.

 

Od 2006 r. Black Series jest w Mercedes-AMG synonimem modeli bardzo szczególnych: bezkompromisowo sportowych i o wyrazistym designie.

Modeli, które są najbardziej konsekwentne w przenoszeniu techniki ze świata motorsportu na otwarte drogi.

Black Series to ekskluzywne produkty motoryzacyjne, budowane nie po to, by gromadzić kurz w garażach kolekcjonerów, ale do szybkiej jazdy po torze – choć są dopuszczone do ruchu drogowego.

Najmocniejszy seryjny silnik V8.

 

Osiąga on moc 537 kW (730 KM) przy 6700-6900 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 800 Nm w zakresie 2000-6000 obr./min i „kręci się” do 7200 obr./min. Nowe wałki rozrządu oraz kolektory wydechowe są dostosowane do nowej kolejności zapłonu i dodatkowo usprawniają cykl gazowy.

Obie turbosprężarki typu twin-scroll zamontowano na łożyskach tocznych, co jeszcze bardziej optymalizuje reakcję przepustnicy. Jednak w Black Series turbosprężarki otrzymały większy wirnik kompresora, dzięki któremu mogą łącznie dostarczać 1100 kg powietrza na godzinę. Dla porównania, w przypadku AMG GT R wartość ta wynosi 900 kg/h. Unikalny charakter nowego silnika znajduje odzwierciedlenie w jego unikalnym, czarnym emblemacie.

Nowa jednostka zapewnia AMG GT Black Series absolutnie imponujące osiągi: dwudrzwiowe coupé rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, a do 200 km/h – w niecałe 9 sekund.

Prędkość maksymalna wynosi 325 km/h.

Tylne skrzydło.

 

Tylny pas AMG GT Black Series wyróżniają nowy zderzak z dużym dyfuzorem, dwie zaokrąglone, podwójne końcówki układu wydechowego po bokach, wentylacja nadkoli, a także tylne skrzydło o innowacyjnej koncepcji.

Oba jego płaty są wykonane z włókna węglowego i mogą być regulowane mechanicznie, a zatem dostosowane do różnych warunków na torze. Drugi, niżej zlokalizowany płat jest mały i wąski, ponieważ taka forma jest idealna dla powietrza płynącego od przodu samochodu.

Kolejnym fascynującym detalem jest ruchoma klapa w górnym płacie, elektronicznie regulowana w zakresie 20 stopni – zgodnie z warunkami drogowymi oraz wybranym trybem AMG DYNAMICS. Cel: poprawa dynamiki wzdłużnej i poprzecznej.

Łącznie klapa korzysta z czterech różnych strategii aktywacji – w zależności od wybranego programu AMG DYNAMICS (Basic, Advanced, Pro lub Master). Niektóre z nich uwzględniają również inne parametry jazdy. Na przykład w trybie Master do 250 km/h klapa jest stale nachylona i wysunięta. Gdy prędkość jazdy przekracza 250 km/h, następuje cofnięcie klapy, tak aby zmniejszyć opór powietrza i przyspieszyć uzyskanie prędkości maksymalnej. Jeśli jednak kierowca gwałtownie zahamuje lub skręci, klapa natychmiast powróci do wysuniętej pozycji z myślą o zoptymalizowaniu hamowania/pokonywania zakrętu dzięki zwiększeniu siły docisku i oporu powietrza. Kierowca może też złożyć lub wysunąć klapę za pomocą osobnego przycisku w konsoli środkowej.

Włókno węglowe.

 

W konstrukcji przedniej osi zastosowano podwójnie regulowany stabilizator z lekkiego włókna węglowego. Jego tylny odpowiednik - zrobiony ze stali - dla zaoszczędzenia masy ma konstrukcję rurową i został wyposażony w potrójną regulację. Do zapewnienia wysokiej precyzji prowadzenia przyczynia się też karbonowa płyta w tylnej części podwozia. Ten lekki element usztywnia strukturę tylnego pasa, przez co nadwozie jest jeszcze bardziej stabilne. Również elektronicznie sterowane, dynamiczne mocowania silnika i skrzyni biegów zostały dostrojone tak, aby jeszcze bardziej zwiększyć zwinność, zapewnić precyzyjne reakcje oraz wyraziste informacje zwrotne.

Specjalnie dla AMG GT Black Series, we współpracy z firmą Michelin, opracowano opony Pilot Sport Cup 2 R MO.

Previous
Previous

Mercedes-Benz Arocs. Do każdego wyzwania w transporcie budowlanym

Next
Next

Backstage